Z dniem 1 kwietnia 2012 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243).
Ustawa nakłada na administrację samorządową nowe obowiązki mające na celu usprawnienie w załatwianiu spraw w urzędach przez osoby posiadające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się (osoby niesłyszące czy głuchonieme. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 ze zm.)
Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Baboszewo - mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu, sekretariat- I piętro, pok. Nr. 4
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego przynajmniej 3 dni przed planowanym terminem wizyty w urzędzie. Zgłoszenia należy dokonać składając wniosek (wg załączonego wzoru), w którym należy uwzględnić rodzaj sprawy oraz termin przybycia.
Wniosek można złożyć:
- osobiście w Biurze Podawczym Urzędu Gminy,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: urzad@gminababoszewo.pl
- faksem na nr 23 661-10-71
- telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr: 23 661-10-91
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Administrator systemudata wytworzenia: 2017-02-10
- opublikował: Piotr Adamkiewiczdata publikacji: 2017-02-10 12:33