Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Baboszewo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Gminy Baboszewo.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- 6 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej.
- 127 zdjęć nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.
- W strukturze Biuletynu 58 podstron posiada nazwy, które są identyczne i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są ich strony nadrzędne.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Pliki i opisy będą sukcesywnie dostosowywane i uzupełniane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do sekretarza Wojciecha Woldera - mejlowo sekretarz@gminababoszewo.pl, wolder@gminababoszewo.pl lub telefonicznie tel.+48236611091wew.15.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Urząd Gminy Baboszewo,
- Dane teleadresowe: ul. Warszawska 9A, 09-130 Baboszewo,
- Adres e-mail: urzad@gminababoszewo.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Przed Urzędem Gminy Baboszewo wyznaczone i oznaczone jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem do budynku znajdują się ławki oraz stojaki na rowery. Plac przedwejściowy jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku znajduje się na poziomie gruntu, nie posiada przeszkód dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Po prawej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek. Przy drzwiach wejściowych znajduje się kasa oraz kancelaria ogólna Urzędu.
Korytarze są przestronne, co pozwala na swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Do budynku można wejść z psem asystującym.
W holu znajduje się tablica informacyjna z rozmieszczeniem poszczególnych pomieszczeń w Urzędzie oraz winda. Biegi schodowe oznaczone są systemem fakturowym w kolorze kontrastowym.
Pomieszczenia biurowe w budynku są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Baboszewo - mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu. W Urzędzie Gminy Baboszewo nie ma pracownika przeszkolonego w posługiwaniu się językiem migowym. Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego przynajmniej 3 dni przed planowanym terminem wizyty w urzędzie. Zgłoszenia należy dokonać składając wniosek (np. e-mail), w którym należy uwzględnić rodzaj sprawy oraz termin przybycia.
Urząd dostosowano pod względem komunikacyjno-informacyjnym poprzez: oznaczenie drzwi wejściowych do wszystkich pomieszczeń oraz poręczy na klatkach schodowych w alfabecie Braille’a, usytuowanie w Kancelarii ogólnej pętli indukcyjnej oraz powiększalnika wideo, rozmieszczenie w budynku planów tyflograficznych budynku.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2024-10-14 13:28